2018-03-22

Knižní recenze #2 - Pátá dohoda (Don Miguel Ruiz & Don Jose Ruiz)

Není to zase tak dlouho, co jsem zveřejnila recenzi na P.S. a máme tu další! Dočetla jsem konečně Pátou dohodu a tak jsem si řekla, proč recenzi nenapsat hned ten den, dokud mám čas? Jsem totiž v práci na odpolední směně a mám čas, a dobře vím, že ve svém volnu si na článek čas najdu stěží.

Pátá dohoda byla vydaná v roce 2017, není to tedy zase tak dávno. Napsal ji Don Miguel Ruiz za pomocí svého syna, který se jmenuje Don Jose Ruiz, a má 208 stran.

O čem kniha je?
Je to odborná a naučná kniha o ezoterice a duchovnu, zároveň se řadí mezi motivační knihy. Volně navazuje na Čtyři dohody, proto tedy doporučuji přečíst si nejprve tuto knihu. Jedná se prakticky o takového průvodce cestou seberozvoje. Kniha vám má pomoct přetvořit vlastní život a uzavřít se sebou tzv. pět dohod. Zároveň se ale máte zbavit všech těch, které jste se sebou už dříve uzavřeli.

A jaký je můj názor?
Kdo četl Čtyři dohody, teoreticky může přeskočit první část knihy. V ní se totiž pouze opakuje to, co už bylo uvedeno právě v předchozí knize. Myslím si, že Pátá dohoda nikoho neurazí, ani nenadchne. Sice mě velice motivovala a donutila nad některými věcmi více přemýšlet, ale nic extra nového od Páté dohody nečekejte. Každopádně je to kniha, která se čte velmi lehce a každý, kdo ji bude pozorně číst, se toho o sobě dozví spoustu. Když se budete všemi dohodami řídit, stanete se lepším člověkem, který bude mít lepší život. Určitě bych ji doporučila každému, který se sebou tak nějak bojuje a neví, co dál. Potřebuje se od něčeho odrazit a začít znovu. Avšak na můj vkus se v knize autor až příliš zmiňuje o Bohu, což je pro mě jako nevěřící občas až trochu nepříjemné. Není to ale fakt, kvůli kterému by měl někdo knihu zavrhnout.

Pokud jste četli Čtyři dohody, nesmíte vynechat ani Pátou dohodu. Obě knihy jsou motivační a dodají vám sílu, odvahu a možná i změníte přístup k některým věcem ve vašem životě. Ale to už jsem psala.. Je jen na vás, jestli jí dáte šanci. Já dala a nelituji toho, ani omylem.

D.